Gerek mimari olarak gerekse iÅŸlevsel olarak okulumuzun birçok etkileyici özelliÄŸi bulunmaktadır.  150 m2 bahçesiyle birlikte 500 m2 kullanım alanına sahiptir.  GeniÅŸ ve yüksek tavanlı dersliklerden oluÅŸan okulumuzda oyun grubu ve Ana sınıfı ile birlikte 4 sınıf bulunmaktadır. Okulumuzun kontenjanı ve eÄŸitim alanı sayısı ideal ölçüde olup çocuklarımız için son derece ferah ortamlarda oyun ve etkinliklerini gerçekleÅŸtirebilmeleri saÄŸlanıyor. Okulumuzu tasarlarken çocuklarımızın ilgisini çekebilecek ve rahat edebilecekleri eÄŸlenceli ortamlar yaratmaya çalıştık. Gün içerisinde yazlık ve kışlık olarak ikiye ayırdığımız büyük oyun alanları mevcut olup, vakitlerini geçirdikleri ortamların bütün standartlara uyan saÄŸlıklı ortamlar olmasına özen gösterdik. Rahatlıkla oyun oynayabilecekleri etkinlik alanları yarattık. Malzeme seçimlerimizi maksimum hijyen saÄŸlayan markalardan temin ettik.

 

Gelelim eÄŸitim sistemimize;

        Okulumuz bünyesinde bulundurduÄŸumuz öÄŸretmenlerimizin hepsi alanlarında uzman öÄŸretmenlerdir. Ayrıca çocuklarımıza daha fazla etkinlik saÄŸlamak ve sanatsal faaliyetlerini arttırmak amacıyla haftanın belli günleri branÅŸ hocalarımızla aktiviteler hazırlamaktayız.

Branşlarımızdan bahsedecek olursak ;

       Okul öncesi çağındaki çocuklar için müzik, hareket, drama eÄŸitimi yaratıcılığın geliÅŸiminde çok önemlidir bunun içinde okulumuzda ÅŸu branÅŸlarımız yer almaktadır;

KODLAMA

          Kodlama dijital çağın temel dilidir. Kodlama çocukların iletiÅŸim kurma, eleÅŸtirel düÅŸünme, problem çözme becerilerini kazandırma için bilgi çağında en etkili yoldur. Bu beceriler dijital çaÄŸda çocukların gelecekteki baÅŸarısı için deÄŸerli olan 21. Yüzyıl baÅŸarılarıdır. Kodlama çocuklar için eÄŸlenceli ve heyecanlı olduÄŸu kadar temellerinin erken yaÅŸlarda atılması, çocukların kodlamayı daha kolay öÄŸrenebilmelerini, anlayabilmelerini ve uygulayabilmelerini saÄŸlar. Bunun yanında okul öncesi dönemde kodlama öÄŸrenmeye baÅŸlamanın çocukların geliÅŸiminde alan farkındalığı ve mantıksal düÅŸünme becerilerini artırması, problem çözme becerilerini geliÅŸtirmesi, iletiÅŸim becerilerini geliÅŸtirmesi, dil becerilerini geliÅŸtirmesi, stratejik düÅŸünmelerine katkı saÄŸlamasından dolayı öncelikle Okulumuzda Kodlama Merkezi oluÅŸturulmuÅŸ ve kodlama eÄŸitimine baÅŸlanmıştır. 

YOGA

         Günümüzde çocuk olmak, geçmiÅŸte çocuk olmaya kıyasla oldukça farklıdır. Bugünün çocukları çok sayıda kaynaÄŸa ve çok fazla fırsata kolaylıkla eriÅŸebilmektedir. Ancak bu durum çocukların hayatında çok sayıda uyarıcı faktör olmasını da beraberinde getirir.

YetiÅŸkinlerin dünyasında tüm zamanların zirvesinde olan rekabet çocuklara kadar yansır ve okulda ÅŸimdiden daha fazlasını baÅŸarmaya, zamanlarını daha deÄŸerli kullanmaya mecbur kalırlar. Bunun getirdiÄŸi stres de çocukların hem fiziksel hem de duygusal geliÅŸimini kötü etkileyebilmektedir.

Yoganın tıpkı yetiÅŸkinler için olduÄŸu gibi ilkokul çağındaki çocuklar için de birçok faydası mevcuttur. Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi Bölümü, okul çağındaki çocuklarda yoganın hem fiziksel hem de zihinsel faydalarının görüldüÄŸünü belirtmiÅŸtir. Dr. Marlynn Wei’nin ifade ettiÄŸi üzere yogadan elde edebilecek yararlar arasında:

  • Dengeyi iyileÅŸtirmek
  • Gücü ve dayanıklılığı artırmak
  • Aerobik kapasitenin geliÅŸmesi
  • Daha iyi odaklanma
  • Daha güçlü hafıza
  • Daha geliÅŸmiÅŸ bir özgüven
  • Yüksek akademik performans
  • Sınıftaki davranışların geliÅŸmesi
  • Kaygı ve stresin azalması bulunmaktadır.

 

JÄ°MNASTÄ°K

         Sporun, çocuk geliÅŸimine olan katkısı tartışılmaz! Farklı spor dallarının faydalarından bahsetmek mümkündür. Jimnastik sporu da çocukların fiziksel ve sosyal anlamda olumlu geliÅŸmeleri için yapılabilecek sporlar arasında yer almaktadır.

Günümüzde akıllı cihazların, bilgisayarların ve televizyonların kullanımının artması sebebiyle evlerinde hareketsizliÄŸe mahkûm olan çocuklar için yapılabilecek en doÄŸru hareketlerden bir tanesi, bir spora yöneltmektir. Jimnastik sporu da çocukları bu durumdan kurtaracak, bunun yanında sosyal ve fiziksel olarak da birçok yarar saÄŸlayacak bir spordur.

Jimnastik sporu, çocukların fiziki geliÅŸimini destekleyerek estetik bir görünüme sahip olmalarını saÄŸlamaktadır. Ayrıca boy, kilo ve vücut kas kitleleri gibi deÄŸerlerin dengeli olmasını etkileyecek bir spordur.

 

BALE DERSÄ°

           Dans derslerinin amacı çocukların hareketlerle kendilerini ve duygularını ifade etmelerini saÄŸlayıp, estetik algılarını geliÅŸtirip, vücut koordinasyonlarını arttırarak grup dahilinde uyumlu hareket yeteneklerini geliÅŸtirmektir. Bu baÄŸlamda derslerimizde sırasıyla; esneklik kazanmalarını destekleyen streching (esneme) hareketleri, estetik duygularının geliÅŸmesine yardımcı olarak, yaÅŸ gruplarına uygun olarak seçilen egzersizler ve yaratıcı güçlerini geliÅŸtirecek olan emprovize (doÄŸaçlama) dans çalışmaları yapılmaktadır.

 

DRAMA

           Drama dersinde her bir duyu organı etkin bir ÅŸekilde kullanıldığı için çocuÄŸun dikkat, algılama, dinleme, konuÅŸma, bedenini de kullanarak anlatma ve yorumlama gibi iletiÅŸim becerileri geliÅŸir. Böylece çocuk kendini ve sorunlarını ifade edebilmeyi ve yorumlamayı öÄŸrenir. Drama, çocuÄŸun utangaçlık, çekingenlik vb. olumsuz duygulardan arınmasını saÄŸlar. 

 

HALK OYUNLARI

          Çocuklara kültürel zenginliklerimizi ve yörelerin kültürlerini yansıtan halk oyunlarını tanıtmak ve öÄŸretmek, verilen yönergeye uygun hareket etme becerisinin ve el-ayak koordinasyonunun geliÅŸmesini saÄŸlamak, kendine güven duygusunu, ekip bilincini ve kendini topluluk önünde ifade etme becerilerini kazanmasına yardımcı olmak amacı ile yapılan çalışmalardır. Bu etkinlikte öÄŸrenciler sadece dans deÄŸil, aynı zamanda kültürümüz hakkında bilgi sahibi de olurlar. (Folklorik giysi, efsaneler, çalgılar vb.) 

 

AIKIDO

         Aikido’nun amacı çocuklarımızın kendisini aÅŸabilmesi ve topluma yararlı bir birey olmasıdır. Bu baÄŸlamda çocuÄŸun kendisine dayanıklılık, güç, esneklik, dinginlik, öz güven, sukünet, saygınlık, estetik, olaylara farklı açıdan bakabilme ve deÄŸerlendirebilme özelliklerini katar.
 
         Aikido antrenmanları Sensei (eÄŸitmen-usta) tarafından öÄŸrencilerdeki farklı özellikleri geliÅŸtirilecek ÅŸekilde tasarlanıp yapılır. ÖrneÄŸin bir derste gücü kullanmayı öÄŸretirken diÄŸer bir derste de gücü minimum kullanarak etkisizleÅŸtirme prensipleri çalıştırılabilir. Bir derste esneklik ön planda tutulurken diÄŸer bir derste çoklu çalışmalarla birden fazla kiÅŸi ile mücadele edilebilme öÄŸretilebilir. Bu sayede öÄŸrenci ayna anda birden fazla iÅŸle nasıl baÅŸ edebileceÄŸini öÄŸrenebilir.
 

 

Ä°NGÄ°LÄ°ZCE

           Yabancı dil eÄŸitimi 3 yaşından önce baÅŸlamalıdır. Genellikle bir dilin etkin bir ÅŸekilde kullanımı 4 yaşı itibariyle mümkün oluyor ancak 3 yaÅŸ öncesi çocuklar bir yabancı dile ne kadar fazla maruz kalırlarsa bu dili konuÅŸmaları o kadar kolay olur. 0-3 yaÅŸ arasındaki bebekler bile ana dili dışında bir yabancı dile maruz kalırsa “aynı anda öÄŸrenme” denilen yöntem ile her iki dili de öÄŸrenebilir.

Okulumuzda Ä°ngilizce eÄŸitimi temel standartlar ve çocuklarımızın yaÅŸları göz önünde bulundurularak, genellikle oyun aktiviteleri içerisinde örneÄŸin;

 

  • Åžarkılar eÅŸliÄŸinde,
  • Kelime oyunları eÅŸliÄŸinde,
  • Boyama/Oyun kartları eÅŸliÄŸinde
  • Ya da herhangi bir aktivite halinde Örn: Yemek yerken yenilen meyve/sebzenin adı o anda öÄŸretilerek gündelik hayatlarına entegre edilerek verilmektedir.

        Okulumuzda haftanın her günü farklı bir aktivite günü olup çocuklarımızın kendilerini daha iyi ifade edebilmelerini saÄŸlıyoruz, ayrıca bunun sonucunda paylaşımın da önemini kavrıyoruz.

 

SATRANÇ DERSÄ°

            Okul öncesi dönem çocuÄŸun en hızlı geliÅŸtiÄŸi dönemdir. Erken çocukluk dönemindeki deneyimler beynin çalışma biçimi için belirleyicidir. Bu nedenle günümüzde, okul öncesi dönemin önemi farkına varılmış ve milli eÄŸitim sistemimiz tarafından zorunlu hale getirilmiÅŸtir. Birçok okul ve anaokulu tarafından okul öncesi etkinlik branÅŸlarından bir tanesi olarak satranç dersi kabul görmüÅŸtür. Çocukların kiÅŸilik ve zeka geliÅŸimlerine olumlu katkısı olan satrancın ders olması son derece doÄŸaldır. Yapılan çalışmalarda genel olarak çocukların satranca baÅŸlama yaşı 5 yaÅŸ olarak kabul edilmektedir. Tabii ki her çocuÄŸun bireysel farklılıklarını göz önüne alırsak; baÅŸlama yaşı daha erken veya biraz daha geç de olabilir. Burada önemli olan öÄŸrenmenin gerçekleÅŸmesi için; fiziksel ortamla birlikte çocuÄŸun öÄŸrenmeye hazır olmasıdır. Okul öncesi satranç eÄŸitiminde çocuÄŸun sosyal ve duygusal geliÅŸimi kurumumuzda desteklenmektedir.

 

 

OYUNCAK GÜNÜ

            Bu günümüzde çocuklarımızın yıl boyunca Pazartesi günleri, evden getireceÄŸi, taşınması kolay, tehlike unsuru içermeyen, oyuncağının kırılması, kaybolması, bozulması gibi durumlarda çok üzülmeyeceÄŸi ve arkadaÅŸları ile paylaşım yapabileceÄŸi oyuncakları okulumuza getiriyoruz. Sabah ve öÄŸleden sonra serbest etkinlik saatlerinde arkadaÅŸlarımız ile oynuyoruz. Bu oyuncaklarımızın vurucu, kırıcı, zarar verici nitelikte olmamasına dikkat ediyoruz. Çocuklarımızın okula getirecekleri oyuncakların seçimini yaparken; bu konuda vereceÄŸiniz destek için ÅŸimdiden teÅŸekkür ederiz.

 

SCAMPER (FARKLI DÜÅžÜNME) VE GÖSTER-ANLAT GÜNÜ

             Bu günümüzde çocuklarımız yıl boyunca Salı günleri yanlarında getirdikleri ve kendi seçtikleri eÅŸyaları, nesneleri, fotoÄŸrafları veya oyuncakları grup önünde arkadaÅŸlarına gösterir ve onlara bu nesnelerle ilgili bir anlatım yaparlar.

EtkinliÄŸimizin amacı, çocuÄŸun ev ve okul arasında baÄŸlantı kurmasını saÄŸlamak; bir nesne, fotoÄŸraf ya da oyuncak yoluyla grup önünde kendini ifade etmesine, baÅŸkalarını dinlemesine, sorular üretmesine ve karşılaÅŸtırmalar yapabilmesine, dil  geliÅŸiminin desteklenmesine fırsat yaratmaktır.

             Scamper, yaratıcı düÅŸünmenin geliÅŸtirilmesinde kullanılan uygulanması son derece kolay, eÄŸlenceli bir beyin fırtınası yöntemidir. Çocuklara farklı yollarla düÅŸünme, hayal kurma ve sezgilerini kullanarak özgün ürünler ortaya koyma fırsatı verir. Scamper tekniÄŸi kullanılarak yapılan Göster-Anlat etkinliÄŸinde çocuklar nesnelerle ilgili açık uçlu soruları cevaplandırırlar. Bu sorular bir anlamda farklı düÅŸünme becerilerini kazandırmaya yönelik itici bir güçtür. Çocukların düÅŸüncelerini geliÅŸtirip onlara keÅŸif yapabilme cesareti verir, yaratıcılıklarını geliÅŸtirmeleri için pratik yapma olanağı saÄŸlar.

 

PAYLAÅžIM GÜNÜ

             Bu günümüzde yıl boyunca ÇarÅŸamba günleri siz deÄŸerli velilerimiz eÄŸer vaktiniz varsa çocuÄŸunuzla birlikte hazırlayacağınız kek, poÄŸaça, kurabiye ve börek gibi yiyecekleri okulumuza getiriyorsunuz. EÄŸer vakit sıkıntısı söz konusu ise marketlerde bulunan bisküvi, çikolata v.b. malzemeleri okula getiriyorsunuz. Daha sonra çocuklarımız bunları gün içerisinde arkadaÅŸlarıyla paylaÅŸarak paylaşım duygularını erken yaÅŸta pekiÅŸtirebiliyorlar.

 

KÄ°TAP GÜNÜ    

              Bu günümüzde yıl boyunca PerÅŸembe günleri çocuklarımızın kitap kullanma alışkanlığı, yaratıcılık, soru çözme, hayal gücü, etkin dinleme, kısa ve uzun süreli hafıza becerilerini geliÅŸtirmenin yanı sıra farklı kaynaklarla tanışmaları da amaçlanmaktadır. Bu amaçlar doÄŸrultusunda öÄŸrencimizin üzerinde ismi yazılı, evden getireceÄŸi özenle seçilen bir kitap olacaktır ve okunan kitap hafta içerisinde geri gönderilecektir.

 

YAPBOZ GÜNÜ

             Bu günümüzde yıl boyunca Cuma günleri öÄŸrencilerimizin evlerinden getirdikleri yaÅŸlarına uygun yapbozları okulda tamamlamaları istenerek parça-bütün iliÅŸkisi kurma, dikkatini toplama, odaklanma ve iÅŸbirliÄŸi becerilerinin geliÅŸtirilmesi hedeflenmektedir.

 




sohbet dini sohbetler sohbet odalarý islami sohbetler dini sohbetler dini sohbet islami sohbet